تبلیغات
مزایای خرید بک لینک - خرید بک لینک - آپدیت پیج رنک|پیج رنک چیست

آپدیت پیج رنک|پیج رنک چیست

آپدیت پیج رنک|پیج رنک چیست

 آپدیت پیج رنک

 تعریف کلی از پیج رنک

پیج رنک یا امتیاز گوگل عددی است بین 0 تا 10 که به هر صفحه در اینترنت داده می شود. برخلاف تصویر بسیاری از افراد پیج رنک امتیازی است که به صفحه داده می شود نه به سایت اینترنتی. مبانی محاسبه پیج رنک بر اساس لینک های ورودی به هر صفحه است و هیچ معیار دیگری مانند طراحی سایت، محتوای سایت، بازدید و… در آن دخیل نیست.

امتیاز هر لینک خروجی از صفحه بر اساس امتیاز صفحه تقسیم بر تعداد لینک های خروجی به همراه یک ضریب نرمال سازی محاسبه می شود. به عنوان مثال اگر شما دارای صفحه ای باشید که امتیاز 5 داشته باشد و آن صفحه 10 لینک خروجی دارد، امتیاز هر لینک خروجی 0.5 خواهد بود. امتیاز هر صفحه در اینترنت بر اساس مجموع امتیازات ورودی به آن محاسبه می شود

تغییرات پیج رنک

البته پیج رنک گوگل دو تغییر اساسی کرده است: امتیاز همه صفحات در محاسبه پیج رنک لحاظ نمی شود، بلکه تنها صفحاتی محاسبه می شوند که قابل اعتماد یا trusted باشند و جز بک لینک های گوگل محسوب شوند در حال حاضر هیچ کسی نمی داند که معیار انتخاب بک لینک ها دقیقا چیست و به نظر می رسد که تا حدودی ساختار تصادفی داشته باشد. نکته دوم این است که گوگل برای اینکه امتیاز صفحه در محدوده 0 تا 10 قرار بگیرد آن را در یک ضریب نرمال سازی ضرب می کند

عوامل موثر بر پیج رنک

 

پیج رنک گوگل معمولا براساس عواملی نظیر تعداد بک لینک ها، کیفیت مطالب ( تکراری نبودن آن ها) میزان محبوب بودن آن سایت در شبکه ها اجتماعی و … یک نمره نهایی به سایت می دهد. زمان دقیق بروزرسانی رنک گوگل مشخص نیست اما با توجه به تاریخ هایی که گوگل قبلا پیج رنک ها را بروزرسانی کرده است می توان تاریخ ها زیر را پیشبینی کرد

 

پیج رنک های قوی در جهان

پیج رنک سایت توییتر 10 از 10
پیج رنک سایت گوگل 9 از 10
پیج رنک سایت فیس بوک 9 از 10
پیج رنک سایت یوتیوب 9 از 10
پیج رنک سایت یاهو 9 از 10
پیج رنک سایت baidu.com عدد 9 از 10
پیج رنک سایت ویکی پدیا 9 از 10
پیج رنک سایت qq.com عدد 8 از 10
پیج رنک سایت آمازون 8 از 10
پیج رنک سایت live.com عدد 7 از 10
پیج رنک سایت linkedin.com عدد 9 از 10
پیج رنک سایت بینگ 8 از 10

 

در صورت آپدیت نشدن پیج رنک چه باید کرد؟

هدف اصلی گوگل از آپدیت نکردن پیج رنک ها، کم کردن توجه وبمستران به این موضوع و در ادامه کاهش ارزش و تاثیر بک لینک در رتبه بندی نتایج گوگل می باشد. مسئله ای که در یکی دو سال اخیر هدف اصلی تیم مبارزه با اسپم گوگل به مدیریت مت کاتس و حالا جانشین او جان مولر بوده است.

اگر تاثیر بک لینک و در نتیجه ی آن پیج رنک برداشته شود چه چیزی معیار اصلی گوگل خواهد بود؟ مسلما تولید محتوای با کیفیت. البته در گذشته نیز همینطور بوده است و تعداد لینک را معیاری برای کیفیت محتوای سایت می دانستند. با افزایش خرید و فروش بک لینک الگوریتمی به نام پنگوئن ایجاد شد که سایت های مجرم را از نتایج گوگل حذف کند، ولی این روش نیز نتوانست تاثیر مورد نظر گوگل را ایجاد کند.

گوگل به دنبال معیارهای دیگری برای تعیین کیفیت محتوای یک سایت و ارزش و اعتبار آن می باشد، در مقالات بعدی بهترین گزینه های گوگل برای جایگزینی پیج رنک در طراحی سایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

به نظر شما این تصمیم گوگل چه تاثیری بر فضای رقابتی در وب خواهد داشت؟ خود شما تا چه اندازه پیج رنک سایت ها را معیاری برای اعتبار آنها میدانید؟



برچسب ها: آپدیت پیج رنک|پیج رنک چیست، تعریف کلی از پیج رنک، پیج رنک گوگل، پیج رنک سایت، خرید و فروش بک لینک، آپدیت پیج رنک، پیج رنک چیست،

ادامه مطلب